25 Nisan 2013 Perşembe

Tuzlu hamur işi


Tuzlu Kurabiye


Malzemeler
  • 1 yumurta ( sarısı içine, beyazı dışına)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket margarin( eritin)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı şeker
  • alabildiğince un
Yapılışı
Tüm malzemeleri karıştırın. Kulak memesi yumuşaklığındaki hamurdan varsa kurabiye kalıbınız kalıpla şekiller yapın. Yoksa minik bezeleri elinizle uzunlamasına inceltip halkalar yapın. Yumurtanın beyazına sürüp susam yada çörek otuna batırıp  180 derecede 20-25 dk. pişirin.

Kaymaklı Poğaça
İş arkadaşım Emine ablanın evinde yemiştim bu leziz poğaçayı. Kaç sefer niyetlendim fakat bir türlü vakit olmadığı için yapamamıştım. En son Demir'in doğum gününde yapmayı planlıyordum. Hatta kaymağını bile aldım fakat o gün çok yorulduğum için yapamamıştım. Baktım kaymağın son kullanma tarihi geçiyor o günde eşimin iş yerinden arkadaşları gelecekti, çayın yanında iyi gider diye düşündüm ve ağızda dağılan bu leziz poğaçaları yaptım. Yapımı çok pratik olduğundan misafirlerinize kolayca yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 1 kase içim kaymak
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 paket margarin ( eritip, ılıtın)
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 kibrit kutusu yaş maya
  • aldığı kadar un
İç malzemesi için
Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar

Yapılışı
Yumurtayı kırın , sıvı yağı, eritilmiş margarini ve kaymağı ekleyin yoğurun. Kaşar hariç diğer malzemeleri de ekleyip yoğurun. Ben unu 5,5 su bardağı olarak ölçtüm. Ama siz yine kendi hamurunuzun kıvamına göre ununuzu ayarlayın. Hamurdan küçük bezeler koparın ve su bardağının ağzı büyüklüğüne elinizle açın ve için kaşar peynirini koyarak yarım şeklinde kapatın.


Ben üzerine yumurta  sarısı da sürdüm ama siz tercih etmezseniz sürmeyin. 175 derecede yaklaşık 25- 30 dk. kadar pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder