25 Nisan 2013 Perşembe

İrmik helvası

İrmik helvasını hayatımda ilk defa kayınpederimin ölüm senesinde yaptım ve bu kadar kolay olabileceğini hiç tahmin etmemiştim. Ben un kokusunu sevmediğim için irmikte kokacak sanıyordum ama hiçte öyle olmadı. Ve yaptığım ilk helvam komşulardan tam not aldı tabi bu da benim çok hoşuma gitti. İşte tarifim

Malzemeler
  • 2 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 100 gr. margarin
  • 1 paket dolmalık fıstık
Yapılışı
İrmiği, yağı ve fıstığı tencereye koyun. Kısık ateşte sürekli karıştırarak yaklaşık yarım saat kavurun. Fıstığın ve irmiğin rengi dönmeye başlayacaktır. İyice kavrulup rengi dönen irmiğe 1 su bardağı şeker, su ve sütü ekleyip bir kere karıştırıp tencerenin ağzını kapatın.  Suyunu çekince ocağı kapatın ve üzerine 2 yemek kaşığı şeker ilave ederek karıştırıp dinlenmeye bırakın. Tercihe göre üzerine tarçın serpip servis yapabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder