23 Nisan 2013 Salı

Ekşili Yaprak Sarması

 Benim hayatta dayanamayacağım ve midemde her daim limiti olan yemeklerden birisidir yaprak sarması. Annemin yorumuyla ağızda muhteşem ekşili tad bırakan yaprak sarmasının tarifini başka hiç bir yerde bulamazsınız ben size diyim..:) Annemin rakiplerine fark attıran bu özel tarifini sizlerle paylaşıyorum hazır olun..

Malzemeler
  • 1 kg taze yaprak
  • yaklaşık 700 gr pirinç
  • yarım demet maydanoz
  • 2 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 limon suyu iç harcına
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
Yaprağın suyu için
  • 1 limon suyu
  • 1 kaşık salça
  • yarım çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı
Yaprakları kaynayan suda bir iki taşım kaynatıp bir kaba alalım. Soğanı yemeklik doğrayın. Maydanozu ince kıyın. pirinci yıkayıp maydanoz, soğan, salça, karabiber, limon ve yağı ekleyip karıştırın. Yaprakları annem çok ince sarar. Bunun için pirinçli karışımdan yaprağa az koyup mümkün olduğunca sıkı sarın. Bu şekilde yapraklarınız ince olacaktır. Bu şekilde sarılmış bir tencere sarmaya yaprakların üzerini geçecek kadar su hazırlanmalıdır. Suya 1 yemek kaşığı salça, 1 limon suyu, yarım çay bardağı zeytin yağını karıştırarak tencereye dökün. biz düdüklü tencerede yapıyoruz. düdüklü tencerenin düdüğü öttükten sonra kısık ateşte 15 dk. pişiriyoruz. Hem sıcak hem soğuk olarak servis yapabilirsiniz.

1 yorum:

  1. ben ebru: ellerinize sağlık yemiş kadar oldum valla ağzım sulandı.

    YanıtlaSil