22 Nisan 2013 Pazartesi

Ev yapımı lahmacun



Bir akşamüstü canım öyle lahmacun çekti ki dışardan sipariş vermek yerine kendim yapmayı tercih ettim. Daha önce de birkaç kez denemiştim ama bir tülü tutturamadığım lahmacunlarım bu sefer gerçekten harika oldu. Ayrıca çok kısa sürede oluyor. Ben hamuru akşamüstü yaptım, lahmacunları da akşama pişirdim. Mayalı hamur olduğu için bekledikçe daha güzel oluyor. İşte tarifim..

Malzemeler
İç harcı
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan veya 3 adet taze soğan
  • 1 diş sarımsak
  • yarım maydanoz
  • 2 adet domates
  • 3 adet sivri biber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • 1/4 çay bardağı su
Hamuru için
  • 5 su bardağı un
  • yarım paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar ılık su
Yapılışı

Unu derin bir kaba alalım tuz ekleyip ortasını açalım. Ilık suya mayayı koyarak eritelim. Mayayı una ekleyip ılık suyu una yavaş yavaş ekleyerek kulak memesinden biraz daha yumuşak elde edelim. Ağzını strech filmle kapatıp üzerini mutfak havlusuyla kapatıp mayalanmaya bırakalım. İç malzemesi için soğanları küçük doğrayalım. maydanoz , sarımsak, domates ve sivri biberleri küçük küçük doğrayalım. kıymayla tüm malzemeleri karıştıralım. Kıymanın kıvamına göre az su ekleyebilirsiniz.
Hamurdan küçük bezeler koparıp meyve tabağı büyüklüğünde açın. Eğer biraz daha büyük olsun derseniz yemek tabağı büyüklüğünde de açabilirsiniz. 1 avuç kıymayı açtığınız hamurun ortasına koyup elinizle yayın. 180-200 derece fırında yaklaşık 8-10 dk. pişirin. Yanında bol yeşillik ve ayranla tadına doyulmaz lahmacunlarınız hazır. Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder