6 Haziran 2013 Perşembe

Yalancı Beyti Kebabı



Görüntüsüyle beni benden alan uğruna akşamın bir vakti mutfağa girdiğim bu harika tadı şiddetle tavsiye ediyorum. Yapımı çok uzun sürmüyor. Canınız çektiğinde kolayca yapabileceğiniz bana göre pratik bir yemek. Hatta ben artan yufka ve kıymadan rulo yapıp buzluğa atmayı düşünüyorum. Bu denemeyi uyguladıktan sonra hemen paylaşacağım. Eğer lezzetinde bir bozulma olmazsa buzdolabını beytiyle doldurabilirim :)

4 kişik
Malzemeler

Köfte Harcı
* 300 gr kıyma
* 1 diş sarımsak
* 1 soğan
* 1'er tatlı kaşığı karabiber, pulbiber, kimyon, tuz

* 2 adet yufka

Sos İçin
* 2 adet domates
* 1,5 yemek kaşığı salça
* 1 tatlı kaşığı şeker(silme), 1 tatlı kaşığı sirke, 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 yemek kaşığı tereyağ

Üzeri için
* Sarımsaklı yoğurt ( küçük bir sarımsak yeterli olur.)

Yapılışı

Köfteyi yapın. Yufkayı ikiye bölün, geniş kısmına köfteyi koyup rulo şeklinde sarın ve verev kesin. ( köfteyi adana köfte gibi geniş ve ince şekilde yufkaya yerleştirin.)Yağlanmış fırın tepsisine yufkaları dizip üzerine fırça yardımıyla yağ sürüp önceden ısıtılmış 200 derecede çıtır çıtır kızarana kadar pişirin. Ben fırın tepsisini en alta koydum çünkü ortaya bile koyunca çok çabuk kızarıyor. En altta olunca köfteler çiğden konduğu için daha güzel pişiyor.
Domatesleri rendeleyip sos tenceresine alın. Şeker, salça ve sirkeyi ekleyin.  Bu arada sarımsaklı yoğurdu hazırlayın. Tereyağını eritin. Kızaran beytilerinnizi tabağa alın. Üzerine domates sosunu dökün. Bir kenarına da yoğurdu dökün. En üste kızarttığımız tereyağını ekleyin. Sıcak servis yapın.

Not: Tarifte olmayan fakat bu tarife uyduğunu düşündüğüm ufak bir detay ekledim. Yufkayı ikiye bölün. Yufkanın içine her yerine değecek şekilde un serpiştirin. Daha sonra içine her yerine gelecek şekilde( yaklaşık 4-5 yemek kaşığı) sıvıyağ ve su (4-5 yemek kaşığı )ekleyin. Düz kenarından başlayarak rulo yapın ve aynı beyti gibi birer lokmalık dilimleyin. Beytiyi fırından aldıktan sonra boş yufkaları fırına verin ve yufkalar hafif kızarana kadar pişirin. Ben servis yaparken tabağın kenarına beyti ortasına da yaptığım bu boş yufkalardan ekledim. Üzerine sarımsaklı yoğurttan dökerek servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder