27 Mayıs 2013 Pazartesi

Milföy Tatlısı




 Uzun süren doğum izninden sonra iş çıkışı ev gidip yemek & tatlı hazırlamak bir hayli zorlaşmaya başladı. Ama ben yine de pes etmemeye çalışarak aklıma koyduklarımı yapmaya çalışıyorum. Milföy tatlısı çok uğraştırmadan kolayca yapılabilecek pratik bir tatlı olduğundan bu sefer işim çok da zor olmadı. Çok uzun zamandır yapmayı planladığım bu tatlı için mutfaktaki yerimi  saat bir hayli ilerlemiş olsa da aldım :) Sonuç  olarak tatlım eşim ve annem tarafından tam not aldı.. Çok güzel olduğunu ileri sürdüler.. Ben tatlı sevmediğim için yaptığım tatlıları onlara denettiriyorum güzel olmuşsa misafirlere sıunuyorum:)) Şimdi sıra geldi tarifimize..

Malzemeler
* 10 adet milföy
* 2 adet büyük muz veya çilek veya sevdiğiniz bir meyve

Kreması İçin
* 1 çay bardağı toz şeker ( ben şekeri genelde az kullanıyorum.tatlı sevenler daha fazla koyabilir.)
* 2,5 su bardağı süt
* 3 yemek kaşığı un
* 1 yemek kaşığı margarin

Üzeri için
* Pudra şekeri

Yapılışı

Sütün içine un margarin ve toz şekeri ekleyerek orta ateşte karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin. Ve soğumaya bırakın.
Milföyleri varsa kurabiye kalıbınızla şekilli olarakta kesebilirsiniz yada milföyü her bir yaprağını uzunlamasına 2'ye bölün. Çatalla birkaç yerine delikle

r açın ve 175 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirin. Pişen milföyleri soğumaya bırakın. Ilınan milföyü uzunlamasına ikiye bölün. İçine önce kremadan sonra meyve koyun. En üste pudra şekeri serperek servis yapabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder