27 Mayıs 2013 Pazartesi

Girit Köftesi

 

Uzun zamandır nette bulduğum ve görsellerini acayip beğendiğim yemek tariflerini pişirmek için banane arıyordum ki bu haftasonu eşimin Antalya'da yaşayan, üniversiteden arkadaşı, eşi ve çocuğunun ziyaretiyle aradığım fırsatı buldum. :) Misafirlerime özel ve değişik yemekler hazırlamak, değişik tadları onlarla beraber tatmak hem keyifli  itiraf etmek gerekirse hem de biraz heyecanlı bir durum. Ben ilk denemelerimi cesurca misafirlerime sunduğum için tabi ki beğenilmeme riskini de göze alaraktan birazcık heyecan yaşamıyor değilim. Ama kendi adıma söylemem gerekirse girit köftesi sadece birkaç küçük değişiklikle damak tadıma uygun bir lezzet. Öncelikle tam tarifi yazacağım. Sonrasında ise ben kendimce değiştirdiğim bazı küçük noktaları size yazacağım. Şimdiden afiyet olsun..
Malzemeler
  • 1 kg. yufka
  • 5-6 bardak et suyu ( her yufkaya bir bardak )
İç malzemesi
  • 500 gr kıyma
  • 3 adet kuru soğan
  • 4 adet patates
  • sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
Üzeri İçin
  • Sarımsaklı yoğurt
  • Kırmızı biber
  • Sıvıyağ
Hazırlanışı
Soğanı ve patatesleri rendeleyin. Önce kıyma sonra soğanları yağda soteleyin. Kıymanın rengi dönünce içine rendelenmiş patatesi  ve tuzu ekleyin. Patatesler pişene kadar kavurun. En son karabiberini atıp karıştırıp ocaktan alın ve soğumaya bırakın.
Yufkaların her birini 16 parçaya bölün. 80 adet üçgen yufkanız olacak. Soğuyan iç harcı yufkaya yerleştirip sigara böreği sarar gibi sarın.
Geniş bir tencereye veya tavaya sıvıyağ koyup kızdırın. Köftelerden yiyeceğiniz kadar olanını tavaya alın ve yaklaşık 4-5 dk kadar kızartın. Tüm köfteleri kızarttıktan sonra tenceredeki fazla yağı süzdürün ve yufkaların üzerini geçmeyecek kadar et suyu koyun tencerenin kapağını kapatıp birkaç dakika bekleyin.
Köfteleri tabağa alın ve üzerine sarımsaklı yoğurt dökün. En üste sıvıyağda pulbiberi kızdırıp yoğurdun üzerine dökün.

Not: Vaktim olmadığı için ben köfteleri fırın tepsisine dizdim. Altını ve üzerini yağlayıp 175 derecede yaklaşık yarım saat yufkalar kızarıncaya kadar pişirdim.

 Fırından çıtır çıtır çıkan köfteleri eğer et suyuna tamamen batırırsanız çok yumuşak oluyor. Çıtır köfteleri tabağa alıp üzerine 1 kaşık et suyu döküp yoğurt ve yağ dökerseniz daha lezzetli oluyor. Ayrıca köfteler çok fazla olduğu için yiyeceğimiz kadarını pişirip geri kalanı buzdolabı poşetine koyarak buzluğa attım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder