10 Aralık 2013 Salı

Domates Konservesi



NOT:Öncelikle belirtmek isterim ki konservelerimi aslında yaz sonu yapmıştım. Fakat yaptığım konservelerin resmini çekmeye üşendiğimden / unuttuğumdan bir türlü yayınlayamamıştım. Bu mevsimde maalesef ki size bir faydası olmayacak ama en azından önümüzdeki yıl için hali hazırda blogumuzda bulunsun.Bu arada kendime 25 kavanoz hedefi koymuşum ama o dönem çok yoğun olduğumdan 18 kavanoz yapabildim :) Neyse hedefe yaklaşmışız. Ama kesinlikle sade domatesten daha çok yapmanızı tavsiye ederim. Bütün yemeklerde çok rahat kullanılıyor.

Domates konservesi kışın en çok kullandığım yiyeceklerim arasında diyebilirim. Bu yaza kadar domatesi doğrayıp hiçbir işlemden geçirmeden buzdolabı poşetine koyuyordum. Fakat derin dondurucunun küçük olması sebebiyle biraz zahmetli olan konserve seçeneğini denemeye karar verdim. Aslında vakit olduğu taktirde daha zevkli olan bu işlem, evde minik bir canavarın olması, ramazan ayı ve oruç tutmamız ayrıca da çalışıyor olmam sebebiyle bir hayli yorucu oldu. Şimdilik 8 büyük kavanoz ve 1 küçük kavanoz çıktı bu malzemelerden. Hedefim 25 kavanoz. Bol mesaili ve uykusuz geceler beni bekliyor diyebilirm. Çünkü konserve listem oldukça kabarık. Konservelerimi yaptıkça sizinle paylaşacağım. İlk konservemiz. Sade domates ve biberli domates sotesi...

Malzemeler
*10 kg domates
*4-5 kg sivri biber
*zeytinyağ
*tuz

Yapılışı
Domateslerin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın.(ben rende domates sevmiyorum bu işlemi uygulamak istemezseniz rende yapabilirsiniz.) Biberleri yemeklik doğrayın. ( tencerem çok büyük olmadığı için biberi ikiye böldüm ) Tencereye yaklaşık 1 su bardağı yada isterseniz daha fazla zeytinyağı dökün. Biberleri yağda soteleyin ve doğradığınız domatesi iki kaba koyun.( Kabın birini sade domates yapmak için ayırdım. Siz isterseniz hepsini biberli de yapabilirsiniz. O zaman biber miktarınızı biraz daha arttıracaksınız. 6-7 kg şeklinde )Diğer kabı da biberlere eşit miktarda dağıtın ve tuzunu da ekleyin. Ben yaklaşık 1-1,5 tatlı kaşığı arası koydum. Tadına bakarak test edebilirsiniz. Domates pişene kadar ocakta kaynatın. Domates pişince kaynar haldeyken kavanozlara koyup ağzını sıkıca kapatın. ve ters çevirip bir gün boyunca bekletin. Daha sonra mümkünse serin ve karanlık bir yerde (ki benim evimde böyle bir köşe yok ben mutfak dolaplarımın üzerine kaldırıcam ) muhafaza edin.
Sade domates yapımı ise ; Yine 1 su bardağı kadar sıvıyağı tencereye alıp içine domatesi ve tuzu ekleyin domatesler pişene kadar kaynatın. Sıcakken kavanozlama işlemini yapın.
Kış konserveleriniz hazır, Afiyetle yiyiniz...



3 yorum:

  1. Kavanoz ve kapakları daha önceden kaynatırsak sterilize etmiş oluruz. Böylece küflenme de hiç oluşmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada kavonozlar cam ve kapakları metal olmalı

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil